人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ゆめ芝居 それがしの申しますことひと通り・・・

igarashi.exblog.jp
ブログトップ

5つの短い章からなる自叙伝

 5つの短い章からなる自叙伝    ポーシャ・ネルソン作


私は通りを歩く。
歩道に深い穴がある。
私はおっこちる,
私はどうしたらいいのかわからない,-----どうしようもない、
これは私の間違いじゃない。
出方がわかるまでものすごく時間がかかる。

II
私は同じ通りを歩く。
歩道に深い穴がある。
私はそれを見ないふりをして,
またまたおっこちる、
また同じ場所にいるのが信じられない。
でも、これは私の間違いじゃない。
やはり出るのにずいぶん時間がかかる。

Ill
私は同じ通りを歩く。
歩道に深い穴がある。
それがあるのが見える。
それでも私はおっこちる、-------これは私の習癖(くせ)だ、
私の目は開いている。
自分がどこにいるのかわかる。
これは私のしたことだ。
すぐにそこから出る。

lV
私は同じ通りを歩く。
歩道に深い穴がある。
私はそれを避けて通る。


私は別の通りを歩く。

 ==================

  Autobiography in Five Short Chapters*
                   By: Portia Nelson

1. I walk, down the street.
 There is a deep hole in the sidewalk.
  I fall in.
 I am lost... I am hopeless.
         It isn't my fault.
 It takes forever to find a way out.


2. I walk down the same street.
 There is a deep hole in the sidewalk.
 I pretend I don't see it.
 I fall in again.
 I can't believe I am in the same place.
          But it isn't my fault.


3. I walk down the same street.
 There is a deep hole in the sidewalk.
 I see it is there.
 I still fall in; its a habit.
         My eyes are open
         I know where I am.
 It is my fault.
 I get out immediately.


4. I walk down the same street.
 There is a deep hole in the sidewalk.

 I walk around it.


5. I walk down another street.


★どうか、このへんを一発クリックよろしく!
by 50TEMPEST | 2006-06-28 08:16 | 日々の交流分析